Efektivita energie v elektromobilu a efektivita spalovacího motoru
Co vyjde lépe? Spalovat plyn v elektrárně a následně elektřinu převádět vedením k nabíječkám, nabíjet baterie a provozovat elektroauto, nebo přímo spalovat LPG či CNG v automobilu, spalovacím motorem?
Plynová elektrárna má - zvláště v kombinovaném provozu - vysokou účinnost, může se pohybovat až mírně nad 60%. 58,4% udává např ČEZ u elektrárny Počerady. Oproti tomu běžný spalovací motor upravený pro provoz LPG či CNG dosahuje jen něco málo přes polovinu účinnosti velké elektrárny.
U elektromobilu se ale poměrně velké množství energie spotřebuje na přenos sítí, na nabíjení a na převoz samotné baterie, které je mnohonásobně těžší, než nádrž na plyn.
Celkovou účinnost můžete spočíst v naší kalkulačce.
Pozn. Údaje v kalkulačce jsou pouze přibližné hodnoty, vycházející z odhadů.
Podívejte se také: Kolik Temelínů bude potřeba na nabití všech elektroaut v ČR? Jaké jsou provozní a investiční náklady na elektromobil, diesel nebo benzín?
Zpravodajství - auto průmysl, výroba a prodej elektroaut, nabíjecí stanice
Další zprávy k tématu "Efektivita energie v elektromobilu a efektivita spalovacího motoru"
Okénko finanční rady
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Cesta do Chorvatska: Jak ušetřit a mít výdaje pod kontrolou?
Iva Grácová, Bezvafinance
Zdeněk Jaroš, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Marek Pokorný, Portu
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex červenec 2024: Banky hypotéky opět nezlevnily