Ve Spojených státech v pátek odstartovala předvánoční nákupní horečka. Tradiční marketingová akce na Černý pátek mezi zákazníky slaví úspěch. Spotřebitelé údajně letos utratí v přepočtu až 30 bilionů korun. Ceny snižují i čeští prodejci.
Lidé v mrazivém listopadu čekají kvůli předvánočním slevám na Černý pátek i několik hodin. Dlouhé fronty před prodejnami běh k regálům a bitka o zlevněné zboží. Přesně takhle se nákupní šílenství projevuje.
Posledních osm let je scénář velmi podobný. Nejprve si lidé vyberou prodejnu s nejlepší nabídkou a táboří venku. Rodiny je obvykle zásobují občerstvením a nosí jim jídlo. Dlouholetou tradicí je i stanování před obchody a to i po dobu několika dní.
Černým pátkem si každý rok Američané připomínají masivní pokles cen na počátku světové ekonomické krize v roce 1929 způsobený krachem na Newyorské burze. Během každoroční marketingové akce obchodníci sníží ceny o více než polovinu. Díky nabídkám amerických prodejen se zaraduje duše i peněženka.
Nakupování na Černý pátek ale může být i velmi nebezpečné - podle amerických medií za deset let bylo při zběsilých slevách ušlapáno deset lidí a 105 dalších zraněno. Prodejny často pod náporem zákazníků utrpí škody na majetku. Obrovské tržby jsou ale pro obchodníky příliš velkým pokušením. Spotřebitelé utratí kolem 30 bilionů korun.
Předvánoční nákupní horečka dorazila i do České republiky - do slevových akcí se poprvé zapojily autosalony i mobilní operátoři. Slevy u některých obchodníků potrvají i týdny.
Zařazeno | pá 24.11.2017 13:11:00 |
---|---|
Zdroj | tn.cz Mediafax Nova |
Originál | tn.nova.cz/ext/vypuklo-predvanocni-silenstvi-lide-se-perou-o-nejlevnejsi-zbozi.html |
Přílohy |