Velký test mycích prostředků: Tyto se vyplatí koupit, jsou nejúčinnější

Nějaký z přípravků na ruční mytí nádobí má doma snad každý. Vybrat z velkého množství výrobků ten nejlepší ale není vůbec jednoduché, cena totiž často neodpovídá kvalitě. Časopis dTest proto připravil velké srovnání osmnácti nejprodávanějších mycích prostředků.

Porovnat všechny mycí prostředky, které trh nabízí, není v lidských silách. Časopis dTest proto vybral osmnáct přípravků řadících se mezi ty nejkupovanější. "Ve výběru nechyběli zástupci klasických československých značek Jar a Pur, stejně jako reprezentanti vlastních značek obchodních řetězců. Široký byl i záběr typů – vedle klasických prostředků došlo i na ekologické, a dokonce i na speciální prostředek značky Nuk určený k mytí dětského nádobí a kojeneckých lahví," vysvětlila šéfredaktorka časopisu Hana Hoffmannová.

Hlavní slovo v hodnocení měla zkouška mycích schopností a její princip byl jednoduchý. Pokusné talířky o průměru 14 cm byly znečištěny modře obarvenou směsí obsahující především tuky, sušené mléko a mouku. Do dřezu s pěti litry teplé vody pak nadávkovala laboratoř tolik prostředku, aby na něm vznikla stabilní, požadovaně vysoká pěnová čepice. V této lázni následně laboranti postupně umývali zašpiněné talířky až do okamžiku, kdy se v pěně objevilo modré oko vodní hladiny.

"Pokles pěnové pokrývky zobrazoval úbytek aktivních čisticích látek v lázni. Výrazná barva směsi jednak pomohla rozpoznat, že je talířek důkladně umytý, a také zvýraznila trhliny v pěnové vrstvě. Mytí nádobí probíhalo bez houbičky a hadříku," dodala mluvčí časopisu Kristýna Kuncová.

Laboratorní zkouška odhalila překvapivé rozdíly mezi jednotlivými výrobky. Některé prostředky jsou v odstraňování nečistot dvacetkrát účinnější než jejich konkurenti. Jako suverénní přeborník se ukázal Real Green Clean Nádobí, který dokázal umýt 60 talířků. V těsném závěsu za ním stál přípravek Feel Eco Washing Up Liquid s 57 umytými talířky. Tři výrobky dokonce nepřekročily ani hranici 10 talířků, přičemž prostředek Green Line Aloe Vera si v experimentu dokázal poradit pouze se třemi talířky.

"Ve výrobku Real Green clean nádobí používáme moderní šetrný konzervant odpovídající legislativě ČR a EU. Jde o kombinaci tří látek, které minimalizují dávkování konzervantu," sdělila Kamila Řezníčková ze společnosti Zenit.

http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/440xX/Mar2018/2119187.jpg?92fb

Časopis dTest propočítal ale i to, kolik talířků lze umýt pomocí 500 ml daného přípravku. Po přepočtech se jako nejhospodárnější ukázal denkmit Spülmittel Ultra z drogerie dm, jehož 500ml lahev by vystačila na umytí 9750 laboratorních talířů.

"V konkurenci dalších 17 mycích prostředků získal oblíbený prostředek dm značky čtvrté místo, hodnocení 'dobře', navíc i pečeť 'výhodný nákup' a kromě toho byl také vyhodnocen jako nejhospodárnější mycí prostředek ze všech. Výrobek dopadl velmi dobře také v kategorii šetrnosti k životnímu prostředí. Uvedené výsledky i celkové umístění nás velmi těší, jelikož kvalita nabízených výrobků je pro nás klíčová," prohlásil mluvčí společnosti dm Jiří Peroutka.

Ekonomičnost byla slabým místem prostředku Real Green Clean. Vykázal sice mimořádnou účinnost mytí, ale ta byla vykoupena vysokým dávkováním. Nejhůře vyšly propočty u výrobku ah Basic Washing Up Liquid – privátní značky řetězce Albert. Půl litru by i přes relativně úsporné dávkování nestačilo na více než 563 talířů.

Vítězové a poražení

Vítězně tak nakonec prošel testem přípravek Feel Eco Washing Up Liquid (velmi dobře, 42,50 Kč/500 ml, 1 Kč/1 mytí). Výhodný poměr mezi kvalitou a cenou jsme nalezli u výrobků Tesco Active Gel Lemon & Lime (dobře, 15 Kč/500 ml, 0,30 Kč/1 mytí), Lidl/W5 Power Lemon (dobře, 16,50 Kč/500 ml, 0,30 Kč/1 mytí) a zvláštní zmínku zaslouží dm/denkmit Spülmittel Ultra (dobře, 21,90 Kč/500 ml, 0,20 Kč/1 mytí), který byl ze všech nejhospodárnější.

Poslední místa obsadila z důvodu nízké účinnosti mytí dvojice
Albert/ah Basic Washing Up Liquid a Green Line Dish Wash
Aloe Vera
(oba nedostatečně, 7,50 Kč/500 ml, 0,10 Kč/1 mytí).

"První místo v hodnocení dTestu náš těší. Pro nás je to povzbuzení na naší cestě – lze vyrábět výrobky šetrné k lidem i přírodě a současně účinné," reagoval vedoucí výzkumu Feel Eco Radek Marták. "Zadání vývojovému oddělení znělo: vyvinout výrobky plně ekologické a současně vysoce účinné. Přes počáteční skepsi se to podařilo, i proto, že naši výzkumníci je vyvíjeli pro své rodiny. Protože jsme tedy Feel Eco nejdříve používali sami doma, můžeme je s důvěrou doporučit svým zákazníkům," dodal. Reakce dalších firem zjišťujeme.

Přehled testovaných prostředků na nádobí najdete mimo jiné i na webu www.dtest.cz/rucni-myti-nadobi.


Zařazenopá 23.03.2018 16:03:00
Zdrojtn.cz Mediafax Nova
Origináltn.nova.cz/ext/velky-test-mycich-prostredku-tyto-se-vyplati-koupit-jsou-nejucinnejsi.html
Přílohy

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.