Automobilový segment SUV (angl.
Sport utility vehicle) je stále úspěšnější. Počty registrací tohoto typu aut v Evropě
totiž vzrostly mezi roky 2001 a 2016 o neuvěřitelných 651 %. Ekonomická krize,
která proběhla v polovině tohoto období, měla pouze krátkodobý vliv na
jejich nákupy. V případě ostatních segmentů osobních aut pozorujeme stagnaci či
dokonce postupný pokles zájmu, a to právě ve prospěch esúvéček.
Na širší rozměry vozidel SUV
v podzemních garážích obchodních center si ale budeme muset zvyknout i do
budoucna. Poptávce po tomto segmentu aut totiž hraje do karet několik faktorů.
Krátkodobě to je silná poptávka evropských domácností, která těží
z rostoucích mezd, nízké nezaměstnanosti, ale hlavně i optimistického
výhledu do budoucna. V dlouhodobé perspektivě je pak poptávka po těchto autech
živena pocitem pohodlí a bezpečnosti, která SUV svým uživatelům poskytují. Kombinace
obou těchto faktorů je využívána automobilkami/technologickými firmami pro
testování autonomního řízení. Otázky bezpečnosti totiž budou hlavním faktorem
při jejich zavádění do provozu. Podle šetření Pew Research Center mezi
americkými spotřebiteli je totiž otázka bezpečnosti hlavní výhradou (17 %) k autonomním
autům hned po obecné odpovědi „nevěřím tomu“ (25 %).
SUV s řidičem budou tedy
stále běžnějším autem na silnicích. Pokud legislativa a technologický pokrok
dovolí, tak budou stále častěji i bez řidiče.
Zařazeno | pá 08.06.2018 10:06:00 |
---|---|
Zdroj | KB - Trading |
Originál | trading.kb.cz/CommentsAnalysis/Detail/77a0d697_esuvecka_valcuji_konkurenci__a_bude_to_tak_i_dal |