Největší počet recenzí, a tedy i aktivních uživatelů, mají dle katalogu Asociace systémy SAP, Helios a Pohoda. Za nimi se zhruba třetinovým zastoupením skončily MS Dynamics / Navision, K2 a Money. Do první desítky se řadí ještě Karat, Abra, QI a Byznys.
Oproti recenzím ERP systémů z předchozích let vidíme celkové sblížení udělovaných známek. Dá se předpokládat, že se zde projevuje konsolidace dodavatelských sítí a služeb výrobců informačních systémů. Svůj vliv mají i přibývající zkušenosti podnikových uživatelů a správců IT s různými systémy - a tedy i větší přehled o reálných možnostech programů či smíření s obvyklými slabinami.
Z hlediska celkové spokojenosti uživatelů s prací v ERP systému vedou informační systémy Altus Vario, WinFas a Dimenze, na pomyslné druhé příčce jsou Pohoda, Byznys a Karat. Zbývající ERP systémy mají velmi vyrovnané hodnocení kolem školní "dvojky". Nejméně spokojené uživatele má z hodnocených ERP systémů Vision.
Hodnocení podpory ze strany dodavatelů a výrobců ekonomických systémů se pohybuje na širší škále známek než hodnocení vlastní aplikace. Téměř plný počet bodů získaly systémy ESO9 a Premier, které těsně následují Pohoda, Abra, WinFas, Dimenze, Vario, Money, Byznys a Helios (v pořadí dle bodů, od nejlepšího). Nejslabší úroveň podpory vnímají uživatelé systémů Infor a Dialog3000 - i zde je však hodnocení na úrovni školní trojky, tedy celkově “dobré”.
Recenze jsou uvedeny v katalogu ERP systémů na: https://lepsi-reseni.cz/prehledy/erp-systemy/
Dle vyjádření uživatelů je možné identifikovat tři problematické oblasti, které snižují jejich spokojenost. První je rychlost aktualizace při odhalení problému či novém legislativním požadavku. Tuto slabinu jsme výrazně pozorovali rovněž při zavádění pravidel ochrany osobních údajů dle GDPR - k datu účinnosti nařízení, dva roky po jeho schválení, neměla řada výrobců ERP jasnou strategii. Dále jsme zaznamenali, že v řadě firem nemá ani správce systému úplnou jistotu, jakou podporu jim dodavatel zajišťuje v ceně produktu a s jakým reakčním časem. Třetí problematickou oblastí je implementace uživatelsky ne úplně vhodného systému z rozhodnutí managementu nebo mateřské společnosti.
Marek Dědič, ředitel Asociace za lepší ICT řešení o.p.s., k výsledkům dodává: "Z hlediska spokojenosti a efektivity práce zaměstnanců vidíme velký potenciál v zavádění chytrých funkcí a chytré podpory využívající AI a konverzační rozhraní (chatbota). Tímto způsobem lze beze změny informačního systému zpříjemnit, usnadnit a zrychlit interakce uživatelů."
Kontakt:
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10, 13000 Praha 3
www.lepsi-reseni.cz, office@lepsi-reseni.cz, (+420) 226 259 729
Zařazeno | pá 29.03.2019 10:03:00 |
---|---|
Zdroj | protext.cz |
Originál | protext.cz/zprava.php?id=30955 |