Mosteckého primátora Jana Paparegu zajímala především probíhající rekonstrukce mostu na silnici I/27 pod Hněvínem, která má výrazný vliv na dopravu mezi Mostem a Chomutovem. Řidiči musejí využívat dlouhé objížďky po silnicích nižších tříd. Zároveň se netajil zklamáním z přípravy této stavby, kdy docházelo k několika posunům termínu zahájení a změnám dopravně-inženýrských opatření. „Most vede přes železniční trať, což vyžadovalo zároveň součinnost se Správou železniční dopravní cesty. K posunům termínu docházelo vlivem nevydaných stavebních povolení na objekty drah. Dopravně-inženýrská opatření neustále sledujeme a upravujeme dle aktuální situace, aby byla pro řidiče co nejkomfortnější,“ vysvětlil situaci na rekonstruovaném mostu ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Zároveň primátora ujistil v tom, že rekonstrukce mostu je podrobena neustálým kontrolám. Most by měl být zprovozněn v květnu příštího roku. Původně se sice počítalo s koncem letošního roku, po rozebrání konstrukce však vyšly najevo vady v založení mostu.
Nejdiskutovanější investiční akcí ŘSD v okolí Mostu je zkapacitnění silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Důležitá spojnice obou měst prochází průmyslovou aglomerací, jíž dominuje rozsáhlý komplex především chemických závodů v Záluží u Litvínova. Současná silnice je dvoupruhová a dopravní zatížení již přesahuje její kapacitu. „Rozšíření na čtyřpruh je z hlediska lepší plynulosti a zejména bezpečnosti silničního provozu v dané lokalitě nezbytné,“ podotkl mostecký primátor Jan Paparega. Pokyn k pokračování přípravy stavby byl vydán na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu po havárii v litvínovské chemičce z roku 2015. „Loni v listopadu jsme dokončili variantní technicko-ekonomická studii, která byla projednána s Policií ČR, Městem Litvínov a Unipetrolem. K dalšímu sledování byla doporučena varianta se světelným řízením úrovňové křižovatky. Po dokončení řízení EIA budeme pokračovat navazujícími stupni přípravy,“ informoval vedení města Mostu vedoucí úseku výstavby Marek Sotona z chomutovské Správy ŘSD. Se zahájením stavby ŘSD počítá do roku 2026.
Správa Chomutov dále informovala magistrát Mostu o dalších připravovaných stavbách v kraji, jako je obchvat Žiželic a Havraně na silnici I/27, tunelové řešení v Bílině nebo o zvýšení rychlosti na silnici I/13 mezi Mostem a Želenicemi. Zástupci Mostu byli zároveň ujištěni, že do konce roku bude částečně zprovozněna mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která vyřeší bodovou závadu na silnici I/13 mezi Mostem a Chomutovem.
Závěrečným bodem koordinační schůzky byla prezentace vedoucího provozního úseku chomutovské Správy Víta Plechatého o systému oprav asfaltových povrchů v kraji, o současných i budoucích velkých opravách a o správě a údržbě silnic I. třídy.
Mostecký primátor uvítal nabídku ředitele Správy Chomutov na svolání další koordinační schůzky ještě v tomto roce. „My to vítáme. Dozvěděli jsme se dnes spoustu informací, se kterými můžeme v oblasti dopravy dále pracovat,“ uzavřel jednání Jan Paparega.