Právě na dnešek připadá Black Friday, tedy den velkých slev a předvánočního nákupního šílenství. Nová studie ukázala, že se lidé při nákupech přes internet lépe rozhodují, pokud si zboží vybírají na monitoru klasického počítače a ne například na obrazovce chytrého telefonu.
Dřívejší studie se už vztahem mezi výběrem zboží a velikostí displeje, ze kterého si ho vybíráme, zabývaly. A dospěly k závěru, že to, že si zvolíme různě, je dáno zkrátka velikostí obrazovky.
Nová studie ovšem tvrdí, že rozdíl je daný něčím jiným - pokud si zkrátka prohlížíme třeba novou televizi na domácím počítači, díky velikosti monitoru okamžitě vidíme víc informací. A díky tomu je vyšší šance, že si vybereme přesně to, co chceme, píše britský Daily Mail.
Oproti tomu verze webů určené pro mobilní zařízení často část informací "schovají" a pro zákazníky je tak složitější všechny detaily vidět hned a musejí se po nich aktivně pídit.
Účastníci studie si vybírali pokoje ve fiktivním hotelu. Na začátku viděli na počítači i mobilu stejné informace, takže vybírali podobně.
Ale ve chvíli, kdy z displejů mobilů část informací zmizela, aby stránka vypadala lépe, začali respondenti vybírat méně přesně a odchýlili se od svých vlastních preferencí.
Zařazeno | pá 29.11.2019 06:11:00 |
---|---|
Zdroj | tn.cz Mediafax Nova Ekonomika |
Originál | tn.nova.cz/ext/black-friday-je-tu-jediny-snadny-trik-zajisti-ze-nakoupite-lepe.html |
Přílohy |