Středočeský kraj využije opci. Na středočeské železnice vyjede dalších 22 nových RegioPanterů

RegioPanter. Foto: České dráhy

Zastupitelé Středočeského kraje na svém dnešním zasedání schválili nasazení 22 nových, elektrických jednotek známé pod obchodním označením RegioPanter. Kraj tak využije opce, kterou mu umožnila smlouva uzavřená s Českými drahami před 4 lety.

Středočeský kraj opět zvýší kvalitu cestování na železnici. Využije opce a nechá nasadit 22 nových elektrických jednotek RegioPanter pro 240 cestujících (EMU 240). Projekt na dnešním zasedání schválili krajští zastupitelé. Nové jednotky vyjedou na konci roku 2024 a výrazně tak pomohou již dnes přetíženým jednotkám CityElefant.

Celý projekt zapadá do koncepce transformace veřejné dopravy ve Středočeském kraji tak, aby byla dlouhodobě udržitelná a kvalitní. Bude se jednat o první zcela nové elektrické vlakové soupravy dodané na středočeské a pražské koleje po 12 letech. „Jsem potěšen, že zastupitelstvo tento krok schválilo. Je načase nahrazovat zastaralý vozový pak novou technikou. Zároveň musíme reagovat na neustále rostoucí poptávku po přepravě v rámci regionální dopravy v kraji i v Praze a také na postupné dokončování modernizace železniční sítě, kde je průběžně zaváděn zabezpečovač ETCS,“ konstatuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Nákup nových, nízkopodlažních vlaků přes České dráhy je pro kraj výhodný. Dopravce totiž má na dodávku jednotek uzavřenu rámcovou smlouvu na 90 kusů, je tedy schopen jejich včasné nasazení skutečně zajistit. Jednotky mají být, mimo jiné, nasazovány v rámci aktuálního uceleného dopravního koncept – je provozně výhodné, aby jednotky byly pořízeny a následně provozovány ČD, mj. i s ohledem na možnost variability na různých výkonech podle aktuálních potřeb kraje. Zároveň nebude nutné doinstalovávat finančně nákladný zabezpečovač ETCS, jako u starších jednotek. Panteři totiž mají zabezpečovač už z výroby.

Nové vlaky jsou uzpůsobeny pro napájení oběma trakčními soustavami v ČR (3 kV DC, 25 kV 50 Hz). V komfortní výbavě nechybí klimatizace, elektrické zásuvky, bezdrátové připojení pomocí technologie wi-fi, nebo oddíl 1. třídy. Maximální rychlost činí 160 km/h. „Dodání jednotek předpokládáme do konce roku 2024, tj. s plným nasazením pravděpodobně od počátku platnosti jízdního řádu 2024/2025. Nasadíme je na linky lince S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, chceme je nasadit i na linku spěšných vlaků R41 Praha – Kolín s prodloužením vybraných spojů do Kutné Hory a Čáslavi. Ve špičkách pracovního dne pak budou nasazovány zdvojené jednotky v úsecích Praha – Kralupy n. Vltavou a Praha – Kolín. Kapacita vlaku se tak přiblíží pěti stem místům k sezení,“ uzavírá Petr Borecký.

Foto: České dráhy


RegioPanter. Foto: České dráhy (Obrázek se otevře do nového okna)

Zařazenopo 27.02.2023 15:02:00
ZdrojStředočeský
Originálkr-stredocesky.cz/web/urad/home/-/blogs/stredocesky-kraj-vyuzije-opci-na-stredoceske-zeleznice-vyjed...
AutorJosef Holek
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.