Filipíny podléhají fenoménu „revenge travel“ a české firmy jsou u toho
07.03.2023 / 08:43 | Aktualizováno: 07.03.2023 / 09:01
Revenge travel je fenomén, který se objevuje po celém světě včetně Filipín. Je to reakce na pandemii COVID-19 a vynucené omezení cestování, kdy lidé ve zvýšené míře vyhledávají cestování, aby si vynahradili čas, který strávili v karanténě. Filipínci jsou nyní nadšení z možnosti opět cestovat bez omezení a užít si dovolenou po dlouhém období stráveném v zemi. České firmy si nechtějí nechat ujít tyto příležitosti.
I přes negativní ekonomické dopady pandemie, filipínská střední třída v posledních letech vzrostla, což má za následek rostoucí počet filipínských turistů. Filipínská střední třída je velmi aktivní a ráda investuje do cestování. Vyšší vrstvy filipínské společnosti jsou náročnější na kvalitu služeb a preferují zážitkové cestování. Jsou ochotny utratit více peněz za vyšší kvalitu služeb, ubytování i nákupy. Tato kombinace a obnovené nadšení z cestování přináší šance pro české poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Cestovní kanceláře zaměřené na incomingovou turistiku mohou nabídnout Filipíncům unikátní zážitky, ukázat jim krásy Česka, či zprostředkovat nákupy v outletových centrech.
![B2B seminář v Cebu](https://www.mzv.cz/public/10/c1/56/4974727_3010824_B2B_Cebu_web.jpg)
B2B seminář v Cebu
Kromě tradičních lákadel, která nabízí Praha či Český Krumlov, mohou poskytovatelé služeb cestovního ruchu cílit i na významný segment „poutního turismu“, v rámci kterého silně věřící filipínští katolíci navštěvují význačné církevní památky a náboženská místa. V tomhle ohledu je pro Filipínce hlavním cílem Pražské Jezulátko, které je uctíváno na mnoha místech Filipín. Poutníky z Filipín ale mohou lákat i další místa spojené se světci uctívanými na Filipínách, například Santiniho kostel Svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře.
![B2B seminář v Manile](https://www.mzv.cz/public/4/4f/a2/4974743_3010825_B2B_Manila_web.jpg)
B2B seminář v Manile
O možnostech nabízených Filipínami se osobně přesvědčili čeští podnikatelé, kteří se v únoru 2023 účastnili „Tourism Roadshow: Discover Czechia 2023“, kterou organizovalo Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s kanceláři CzechTourism v Soulu. V rámci týdenního programu financovaného nástrojem PROPED absolvovali čeští poskytovatelé služeb cestovního ruchu B2B semináře se svými protějšky z filipínských měst Cebu, Angeles a Manila.
![Společný stánek českých firem na veletrhu PTAA Travel Tour Expo](https://www.mzv.cz/public/3e/5d/a2/4974760_3010831_B2B_stanek_web.jpg)
Společný stánek českých firem na veletrhu PTAA Travel Tour Expo
Další příležitost pro navázání byznysových kontaktů představoval společný stánek českých firem na B2B části největšího veletrhu cestovního ruchu v zemi, PTAA Travel Tour Expo. Na veletrhu bylo Česko přítomno i národním pavilonem v části pro veřejnost. Téměř stotisíc návštěvníků, kteří v průběhu tří dnů veletrh navštívili, mělo možnost dozvědět se o aktuální nabídce Česka pro zahraniční turisty, ochutnat tradiční české pivo, či odnést si kulturní zážitek v podobě představení loutkového divadla. Za zmínku rovněž stojí, že Česko bylo jedinou mimo-asijskou zemí s vlastním národním pavilonem.
Zařazeno | út 07.03.2023 09:03:00 |
---|---|
Zdroj | MZv ČR Manila |
Originál | mzv.cz/manila/cz/obchod_a_ekonomika/filipiny_podlehaji_fenomenu_revenge.html |