Ekonomičtí experti předávali své znalosti zaměstnancům ÚOHS
První část přednášky byla zaměřena na problematiku vymezování relevantního trhu. Oba přednášející se soustředili zejména na popis a užití kvantitativních a kvalitativních metod, které se pro vymezení trhu používají, a svůj výklad doplnili také příklady praktické aplikace uvedených metod.
Druhá část přednášky byla věnována případové studii ke spojení soutěžitelů Grand Vision a EssilorLuxottica, které bylo šetřeno Evropskou komisí. Jednalo se vertikální spojení v sektoru výroby a prodeje výrobků z oblasti optiky (zejména brýlí a čoček), které bylo EK povoleno se závazky. Přednášející se věnovali především analýze dopadů spojení na soutěž a jejich kvantifikaci a představili různé analytické metody užívané k tomuto účelu.
Nechyběl ani prostor pro dotazy následující po obou částech přednášky, ve kterém přednášející zodpověděli řadu dotazů účastníků i jejich postřehů k probírané problematice.
Tiskové oddělení ÚOHS
23/171
Zařazeno | čt 23.11.2023 00:11:00 |
---|---|
Zdroj | UOHS |
Originál | uohs.cz/cs/informacni-centrum/tiskove-zpravy/hospodarska-soutez/3738-ekonomicti-experti-predavali-sv... |