Nizozemská společnost Ahold Delhaize, která v České republice provozuje obchody Albert, hospodařila ve čtvrtém čtvrtletí s provozním ziskem 675 milionů eur (17,2 miliardy Kč), což je meziroční pokles o 42,2 procenta. Hlavní příčinou je prodej amerického řetězce FreshDirect, uvedl Ahold v dnešní tiskové zprávě.
Očištěný provozní zisk se snížil o 2,9 procenta na 996 milionů eur. Překonal však odhady analytiků, kteří podle agentury Reuters počítali se ziskem 913 milionů eur. Při konstantních směnných kurzech se ale zisk o 0,7 procenta zvýšil.
Čisté tržby klesly o 1,4 procenta na 23 miliard eur, avšak při konstantních směnných kurzech o 1,9 procenta stouply. Tržby v USA při konstantních směnných kurzech klesly o 1,5 procenta, v Evropě naopak o 7,5 procenta vzrostly. Spojené státy měly na celkových tržbách podíl 60 procent. Tržby z internetového prodeje se při konstantních kurzech zvýšily o 3,6 procenta.
Společnost Ahold vlastní maloobchodní řetězce Albert Heijn, Stop & Shop, Giant, Food Lion či Hannaford. Na český trh firma vstoupila v roce 1990, v roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize.
Podnik na svém webu uvádí, že po celé České republice pod značkou Albert provozuje více než 300 hypermarketů a supermarketů. Albert v Česku zaměstnává zhruba 20.000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.
Zařazeno | st 14.02.2024 09:02:00 |
---|---|
Zdroj | Patria |
Originál | patria.cz/zpravodajstvi/5774036/ahold-delhaize-ma-kvuli-prodeji-retezce-v-usa-vyrazne-nizsi-provozni... |
Kategorie | Akcie, Akcie - Svět |
Autor | ČTK |