Návrh rozpočtu SFDI s doposud neschválenými prostředky EU je standardním postupem

Média > Na pravou míru > Návrh rozpočtu SFDI s doposud neschválenými prostředky EU je standardním postupem
Návrh rozpočtu SFDI s doposud neschválenými prostředky EU je standardním postupem

V pondělí 14. září vyšel článek na serveru Zdopravy.cz ohledně údajně nejistého rozpočtu SFDI na rok 2021 - „Havlíček slibuje boom dopravních staveb. S vylhaným rozpočtem postaveným na velmi nejistých příjmech“. Některé informace uveřejněné v článku jsou zavádějící, proto je uvádíme na pravou míru.

1) Nezpochybňujeme, že článek obsahuje relevantní údaje, nemůžeme však souhlasit s jejich interpretací. Rozpočet skutečně obsahuje prostředky nástroje Plánu na podporu oživení Evropy (Recovery and Resilience Facility; RRF) který dosud není schválen. Je to však standardní postup, který byl uplatňován i u jiných evropských programů, ať již historicky od roku 2003 např. OP Doprava 2007-2013, 2014-2020, OP Infrastruktura, CEF, TEN-T apod., tak i do budoucna např. OPD 2021-2027.

Vždy se predikují možné projekty, u nichž se bude o evropské financování žádat s tím, že pokud na finanční prostředky nedosáhnou, hledají se náhradní zdroje. Skutečnost, že je tento objem vysoký, je do značné míry dáno i rekordním celkovým objemem návrhu rozpočtu SFDI pro rok 2021.

2) Snaha získat finance z nástroje RRF vychází z Národního plánu obnovy, který připravuje MPO ve spolupráci s dalšími resorty. Hlavní ambicí je zkvalitnit dopravní služby na základě modernizace dopravní infrastruktury jejím vybavením moderními technologiemi (Inteligentní dopravní systémy – ITS) a snižování vlivů dopravního provozu na životní prostředí, veřejné zdraví a snížení emisí skleníkových plynů, což rovněž úzce souvisí s dekarbonizací a energetickými úsporami. Energetických úspor v dopravě lze dosáhnout velmi efektivně podporou železniční dopravy v elektrické trakci (nižší valivý odpor, vyšší účinnost elektromotoru ve srovnání se spalovacím motorem).

Zaměření je směrováno na reformy a investice v rámci dopravy:
  • Nové technologie a digitalizace na silniční a železniční infrastruktuře
  • Alternativní paliva, elektrizace
  • Zlepšení životního prostředí (podpora železniční dopravy)
  • Zlepšení životního prostředí - silniční obchvaty, zvýšení pravidelnosti provozu
  • Opravy, údržba, další výstavba silniční sítě
  • Bezpečnost (železniční přejezdy, mosty)
Navržené užití prostředků RRF v návrhu rozpočtu SFDI navazuje na výše vymezené oblasti.

Odkaz na původní článek serveru Zdopravy.cz





Zařazenopo 14.09.2020 15:09:00
ZdrojMDČR Na pravou míru
Originálmdcr.cz/Media/Na-pravou-miru/Navrh-rozpoctu-SFDI-s-doposud-neschvalenymi-prostr?returl=/Media/Na-pra...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.