Na serveru Euro.cz vyšel v těchto dnech komentář Petra Weikerta s názvem "Noční pracant", který se týká nočních oprav na dálnicích a silnicích. Text obsahuje některé zavádějící informace, které ministr dopravy uvádí na pravou míru.
Nevím, zda je původcem plánů na noční práce bývalý ministr Bárta, jak Weikert uvádí, podstatné je, že tuto možnost chtěl využít ministr Ťok při modernizaci některých úseků dálnice D1. Nešlo o žádný marketingový tah, ale reálnou žádost o povolení, kterou zablokovaly příslušné hygienické stanice s odkazem na noční hlukové limity.
Ani mým cílem není masové rozšíření nočních oprav. To by opravdu bylo velmi drahé. I Petr Weikert však se mnou snad bude souhlasit, že v případě D1 se jedná o nejvytíženější českou dálnici, kde to dává ekonomický smysl. Situace je zde totiž kritická. Proto zkoumáme všechny možnosti, jak modernizaci urychlit a noční práce, je jednou z nich.
Podmínky stavebního povolení, kterými nám hygienické stanice noční práce de facto zakazují, mi v některých místech, dostatečně vzdálených od obydlených oblastí, připadají zbytečně přísné. Abychom situaci odblokovali, napadlo mě oslovit ministra zdravotnictví, který má možnost metodického vedení hygienických stanic.
Instrukcí ministra Vojtěcha směrem k hygienikům, aby nebyly z jejich strany uplatňovány požadavky nad rámec zákona, to přirozeně nekončí, jak tvrdí Petr Weikert. Pokud se nám podaří získat pro noční práce povolení, bude nutné s příslušnými zhotoviteli vyjednat dodatky smluv o zkrácení výstavby včetně příslušného navýšení ceny.
Nezastírám, že to nebude jednoduché a už vůbec netvrdím, že se to na sto procent musí podařit. Kvůli řidičům na D1 to ale rozhodně za zkoušku stojí.
Vladimír Kremlík
ministr dopravy
Zařazeno | st 25.09.2019 11:09:00 |
---|---|
Zdroj | MDČR Na pravou míru |
Originál | mdcr.cz/Media/Na-pravou-miru/Nocni-pracant-reakce?returl=/Media/Na-pravou-miru |