Munro: V některých oblastech je Tesla roky před konkurencí

Sandy Munro je uznávaným automobilovým odborníkem a v rozhovoru pro Brighter with Herbert hovořil o svém pohledu na Teslu a její automobily. Podle jeho názoru je tato firma v oblasti softwaru minimálně pět až šest let před konkurencí. Ta přitom celkově „přešlapuje“. Softwarem se přitom nemyslí jen autonomní řízení a „Tesla je na míle před ostatními a není jasné, jak by ji měli dohnat.“

Munro následně hovořil o infrastruktuře, která podle něj spolu se softwarem bude hrát rozhodující roli. Za příklad dal svou firmu, která má elektrický Ford Lightning a zaměstnanci firmy byli velmi potěšení, když se Tesla dohodla s Fordem na využívání její nabíjecí infrastruktury. Za významný pak expert považuje posun Tesly směrem k napětí 48 V. On sám podle svých slov prosazuje odklon od systému 12 V už velmi dlouho i proto, že systém vyššího napětí vyžaduje méně materiálu a umožňuje celkové zjednodušení vozu.

Téma vyššího napětí podle experta také ukazuje, jak může v daném odvětví přetrvávat sklon k méně efektivnímu řešení. Řada lidí mu například tvrdila, že přechod na 48 V není možný, protože nikdo nevyrábí potřebné komponenty. Což je ale podle něj „čistá lež“. Když Munro viděl nový systém v Cybertrucku, podle svých slov jej hodnotil jako několikaletý náskok před konkurencí. Pak ale Musk „hodil ostatním kost“ – dal ostatním automobilkám návod, jak na nový systém přejít. Munro má za to, že jejich vedení se přitom domnívalo, že Musk tím sleduje něco nekalého, ale „on žádné pasti nevytváří“.

Expert velmi pozitivně hodnotil i zatáčecí zadní nápravu Cybertrucku. Ten podle něj není prvním vozem, který touto technologií disponuje, ale zde funguje „fenomenálně“ a výrazně zvyšuje manévrovatelnost například při parkování. Cybertruck pak také ukazuje, jak velkou výhodu Tesle přináší platforma vozů postavená na velkých odlitcích. Podle experta tento proces výrazně snižuje náročnost výroby, a tudíž i náklady. K tomu nesouhlasí s názory, že tento systém je nevýhodný z hlediska odolnosti při havárii. Munro tvrdí, že opak je pravdou.

Používání odlitků je výhodné i kvůli nižšímu počtu zaměstnanců a v neposlední řadě z hlediska kvality. Pokud je totiž nějaká část vozu montována z více dílů, existuje větší prostor pro chybu, než když jde o jeden odlitek, „který je dokonalý.“ Taková dokonalost pak výrazně zvyšuje konkurenceschopnost, protože odpadá veškerá starost o kvalitu. Tesla přitom začíná používat lepší hliníkové materiály, se kterými se lépe pracuje a které spoří více nákladů.

Zdroj: Brighter with Herbert, Youtube


Zařazenopo 19.02.2024 11:02:00
ZdrojPatria
Originálpatria.cz/zpravodajstvi/5780212/munro-v-nekterych-oblastech-je-tesla-roky-pred-konkurenci.html
KategorieUdálosti, Akcie, Akcie - Svět, Ekonomika
AutorRedakce

Související témata

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.