V Pelhřimově se chystá pilotní projekt spolupráce mezi Úřadem práce ČR a Českou poštou

Cílem spolupráce Úřadu práce ČR a České pošty je pomoci občanům s podáváním online žádostí vybraných dávek v oblasti státní sociální pomoci. Konkrétně jde o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení, tedy o agendy, které stát postupně digitalizuje. Zjednodušeně řečeno, pobočky České pošty se stanou „chytrými podatelnami", poradenství i schvalování dávek budeme dál zajišťovat tak jako doposud na příslušných pobočkách Úřadu práce.
ÚP

Odkazy

  • Podklady k podání žádosti na ČP [PDF, 304 kB]

Pilotní část spolupráce bude zahájena již v červenci letošního roku , konkrétně na 51 pobočkách České pošty v Kraji Vysočina, Ústeckém kraji a Libereckém kraji. Tyto pobočky byly vybrány, aby průřezově zahrnovaly menší obce, okresní i krajská města. Průběh zkušebního projektu bude na konci letošního roku důkladně vyhodnocen. Pokud se osvědčí a občané budou s touto službou spokojeni, dojde na jeho rozšíření pro celou Českou republiku.

Na zřetelně označených přepážkách budou její důkladně proškolení zaměstnanci poskytovat lidem pomoc , respektive asistenci při podávání online žádostí v Klientské zóně Jenda, kde se žádosti o tři dávky státní sociální podpory, příspěvek na bydlení, přídavek na dítě a rodičovský příspěvek, podávají.

Česká pošta nebude nahrazovat činnost Úřadu práce České republik y. Cílem spolupráce je rozšířit možnosti pro občany, kteří si třeba nevědí rady s digitálním podáním žádosti a mají pobočku České pošty blíže, než je Úřad práce. Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrola, schválení a vyplacení, i nadále zůstane plně v kompetenci Úřadu práce. Občanům bude k vyřízení podání s asistencí na České poště stačit pouze jejich občanský průkaz a nezbytné dokumenty, obdobně, jako když si vyřizují dokumenty na Czech POINTECH. Pracovníci České pošty budou na tuto asistenci připraveni a proškolení právě díky pracovníkům Úřadu práce ČR.

Úřad práce ČR posiluje své služby v oblastech, kde je to nejvíce potřeba. Jsou si plně vědomi, že v Česku žijí početné skupiny obyvatelstva, které nemohou či neumí využívat rozvíjející se digitální služby. Úřad práce ČR si také plně uvědomuje nezastupitelnost osobního kontaktu a význam individuálního poradenství, na které se zaměřuje, a které dále rozšiřuje.

Přehled všeho, co občané potřebují k vyřízení svých žádostí v příloze.

Zdroj: Úřad práce ČR

Zodpovídá: Bc. Andrea Unterfrancová
Vytvořeno / změněno: 10.5.2024 / 10.5.2024

Zařazenopá 10.05.2024 09:05:00
ZdrojPelhřimov
Originálmestopelhrimov.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=11891&id=45898
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.