- 03. Pojmenování (název) životní situace
-
Oznámení zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně.
- 04. Základní informace k životní situaci
-
Podnikatel je povinen zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně oznámit předem živnostenskému úřadu; to neplatí pro automaty a mobilní provozovny.
- 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
-
1. U fyzických osob - ohlašovatel osobně, případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci.
2. U právnických osob - osoba oprávněná jednat (statutární orgán - jednatel, představenstvo apod.), příp. zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci. - 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
-
• oznámit zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně předem živnostenskému úřadu (neplatí u provozoven uvedených v ohlášení nebo v žádosti o koncesi, u automatů a mobilních provozoven),
• podnikatel je povinen nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně oznámit živnostenskému úřadu, na jaké adrese lze vypořádat jeho případné závazky. Podnikatel je povinen ohlásit i každou změnu adresy podle věty první po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně. Adresou pro vypořádání závazků nemůže být adresa bydliště podnikatele, jedná-li se o adresu sídla ohlašovny, zvláštní matriky nebo adresu sídla správního orgánu; to neplatí, pokud podnikatel prokáže právní důvod pro užívání prostor na těchto adresách.
• zajistit způsobilost provozovny pro provozování živnosti (např. kolaudační rozhodnutí),
• označit řádně provozovnu (§ 17 živnostenského zákona),
• ustanovit osobu odpovědnou za činnost provozovny,
• zajistit osobu se znalostí českého (slovenského) jazyka v provozovnách, kde dochází k prodeji zboží, poskytování služeb spotřebitelům,
• na žádost živnostenského úřadu prokázat právní důvod pro užívání provozovny (neplatí u mobilní provozovny a u automatů),
• u mobilních provozoven na žádost živnostenského úřadu prokázat oprávněnost umístění provozovny,
• vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby,
• zajistit, aby v provozovně byly k dispozici doklady prokazující způsob nabytí zboží nebo materiálu,
• dodržovat povinnosti stanovené živnostenským zákonem u použitého zboží nebo zboží bez dokladu nabytí (nákup, přijímání do zástavy, zprostředkování nákupu či přijmutí do zástavy) — zejména se týká provozu zastaváren a bazarů - 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
-
• Podáním u jakéhokoliv živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (CRM) osobně nebo prostřednictvím pošty. Podání musí být na předepsaném formuláři – viz sekce „Formuláře“.
• Prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
• Odesláním vyplněného podání na Elektronickou podatelnu ŽR - podání vyžaduje uznávaný elektronický podpis.
• Odesláním vyplněného podání do datové schránky úřadu. Podávající musí mít aktivovanou datovou schránku.
• Prostřednictvím online formuláře tzv. branou k elektronickým službám státu, v případě živností se jedná o Portál živnostenského podnikání. Podání vyžaduje autorizaci digitálního úkonu prostřednictvím NIA (národní identitní autorita). - 08. Na které instituci životní situaci řešit
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
- 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, oddělení registrace podnikatelů, 3. patro, Radniční 1/2, 434 69 Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
- 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
• Průkaz totožnosti.
• Plnou moc v případě, je-li podnikatel zastoupen právním zástupcem. - 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
• Změnový list
Formuláře na webu města Mostu, odbor živnostenský úřad
- 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
-
Nepodléhá správnímu poplatku.
- 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
-
Živnostenský úřad, který obdrží oznámení, provede do 5 dnů zápis provozovny do živnostenského rejstříku o provedeném zápisu informuje podnikatele.
- 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
- 22. Další informace
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
- 25. Za správnost návodu odpovídá útvar
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu.
- 26. Kontaktní osoba
-
V této záležitosti se můžete obrátit na pracovníky oddělení registrace podnikatelů - viz bod 09.
- 28. Popis byl naposledy aktualizován
-
05.06.2024
Vytvořeno / změněno: 20.11.2009 / 5.6.2024
Zařazeno | st 05.06.2024 09:06:00 |
---|---|
Zdroj | Město Most |
Originál | mesto-most.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=9959&id=4021 |