Oznámení provozovny


03. Pojmenování (název) životní situace
Oznámení zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně.
04. Základní informace k životní situaci
Podnikatel je povinen zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně oznámit předem živnostenskému úřadu; to neplatí pro automaty a mobilní provozovny.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
1. U fyzických osob - ohlašovatel osobně, případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci.
2. U právnických osob - osoba oprávněná jednat (statutární orgán - jednatel, představenstvo apod.), příp. zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
• oznámit zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně předem živnostenskému úřadu (neplatí u provozoven uvedených v ohlášení nebo v žádosti o koncesi, u automatů a mobilních provozoven),
• podnikatel je povinen nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně oznámit živnostenskému úřadu, na jaké adrese lze vypořádat jeho případné závazky. Podnikatel je povinen ohlásit i každou změnu adresy podle věty první po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně. Adresou pro vypořádání závazků nemůže být adresa bydliště podnikatele, jedná-li se o adresu sídla ohlašovny, zvláštní matriky nebo adresu sídla správního orgánu; to neplatí, pokud podnikatel prokáže právní důvod pro užívání prostor na těchto adresách.
• zajistit způsobilost provozovny pro provozování živnosti (např. kolaudační rozhodnutí),
• označit řádně provozovnu (§ 17 živnostenského zákona),
• ustanovit osobu odpovědnou za činnost provozovny,
• zajistit osobu se znalostí českého (slovenského) jazyka v provozovnách, kde dochází k prodeji zboží, poskytování služeb spotřebitelům,
• na žádost živnostenského úřadu prokázat právní důvod pro užívání provozovny (neplatí u mobilní provozovny a u automatů),
• u mobilních provozoven na žádost živnostenského úřadu prokázat oprávněnost umístění provozovny,
• vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby,
• zajistit, aby v provozovně byly k dispozici doklady prokazující způsob nabytí zboží nebo materiálu,
• dodržovat povinnosti stanovené živnostenským zákonem u použitého zboží nebo zboží bez dokladu nabytí (nákup, přijímání do zástavy, zprostředkování nákupu či přijmutí do zástavy) — zejména se týká provozu zastaváren a bazarů
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
• Podáním u jakéhokoliv živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (CRM) osobně nebo prostřednictvím pošty. Podání musí být na předepsaném formuláři – viz sekce „Formuláře“.
• Prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
• Odesláním vyplněného podání na Elektronickou podatelnu ŽR - podání vyžaduje uznávaný elektronický podpis.
• Odesláním vyplněného podání do datové schránky úřadu. Podávající musí mít aktivovanou datovou schránku.
• Prostřednictvím online formuláře tzv. branou k elektronickým službám státu, v případě živností se jedná o Portál živnostenského podnikání. Podání vyžaduje autorizaci digitálního úkonu prostřednictvím NIA (národní identitní autorita).
08. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, oddělení registrace podnikatelů, 3. patro, Radniční 1/2, 434 69 Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
• Průkaz totožnosti.
• Plnou moc v případě, je-li podnikatel zastoupen právním zástupcem.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

• Změnový list

Formuláře na webu města Mostu, odbor živnostenský úřad

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Nepodléhá správnímu poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Živnostenský úřad, který obdrží oznámení, provede do 5 dnů zápis provozovny do živnostenského rejstříku o provedeném zápisu informuje podnikatele.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
22. Další informace
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu.
26. Kontaktní osoba
V této záležitosti se můžete obrátit na pracovníky oddělení registrace podnikatelů - viz bod 09.
28. Popis byl naposledy aktualizován
05.06.2024
Za aktualizaci zodpovídá: Bc. Marie Drtíková
Vytvořeno / změněno: 20.11.2009 / 5.6.2024

Zařazenost 05.06.2024 09:06:00
ZdrojMěsto Most
Originálmesto-most.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=9959&id=4021

Související témata

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.