- 03. Pojmenování (název) životní situace
-
Žádost o výpis ze živnostenského rejstříku.
Žádost o vydání hromadné sestavy podnikatelů z veřejné části živnostenského rejstříku. - 04. Základní informace k životní situaci
-
Informace o subjektech podnikajících podle živnostenského zákona jsou vedeny v živnostenském rejstříku. Živnostenský rejstřík je veřejným seznamem vedeným v elektronické podobě s výjimkou údajů o rodných číslech a přehledu o pokutách uložených živnostenským úřadem a sankčních opatřeních uložených jinými správními orgány v souvislosti s podnikáním. Údaje ze živnostenského rejstříku jsou bezplatně k dispozici na www.rzp.cz.
Výpis ze živnostenského rejstříku slouží jako úřední doklad k prokázání, že určitý subjekt má nebo měl živnostenské oprávnění, popř. jako potvrzení o tom, že v živnostenském rejstříku určitý zápis není.
Živnostenský úřad vydává dle své územní působnosti na žádost hromadné sestavy podnikatelů. - 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
-
Žádost o výpis z neveřejné části živnostenského rejstříku:
- u fyzických osob - ohlašovatel osobně, případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci.
- u právnických osob - osoba oprávněná jednat (statutární orgán - jednatel, představenstvo apod.), příp. zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci.
Žádost o výpis z veřejné části živnostenského rejstříku a žádost o vydání hromadné sestavy podnikatelů z veřejné části živnostenského rejstříku může podat kterákoliv fyzická osoba. - 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
-
• Podáním u jakéhokoliv živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (CRM) osobně nebo prostřednictvím pošty. Podání musí být na předepsaném formuláři – viz sekce „Formuláře“.
• Prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
• Odesláním vyplněného podání na Elektronickou podatelnu ŽR - podání vyžaduje uznávaný elektronický podpis.
• Odesláním vyplněného podání do datové schránky úřadu. Podávající musí mít aktivovanou datovou schránku.
• Prostřednictvím online formuláře tzv. branou k elektronickým službám státu, v případě živností se jedná o Portál živnostenského podnikání. Podání vyžaduje autorizaci digitálního úkonu prostřednictvím NIA (národní identitní autorita). - 08. Na které instituci životní situaci řešit
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
Výpis ze živnostenského rejstříku lze získat též na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT.
Žádost o poskytnutí sestavy podnikatelských subjektů je možné podat u úřadu místně příslušného podle § 71 odst. 5 zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů. - 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, oddělení registrace podnikatelů, 3. patro, Radniční 1/2, 434 69 Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
- 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
• Průkaz totožnosti.
• Plnou moc v případě, je-li podnikatel zastoupen právním zástupcem. - 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
- Žádost o výpis ze živnostenského rejstříku
- Žádost o vydání hromadné sestavy podnikatelů z veřejné části živnostenského rejstříku
Formuláře na webu města Mostu, odbor živnostenský úřad
- 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
-
Za vydání úplného nebo částečného výpisu ze živnostenského rejstříku živnostenským úřadem na žádost (za každou i započatou stránku) 20,- Kč.
Czech POINT vydává na žádost úplný výpis pouze z veřejné části živnostenského rejstříku (to zn. aktuální výpis bez možnosti výběru požadovaných údajů), první strana za 100,- Kč, každá další za 50,- Kč.
Za vydání sestavy z živnostenského rejstříku na žádost za údaje o jednom podnikateli 5,- Kč.
Ve 3. patře Magistrátu města Mostu je nainstalován platební automat, jehož prostřednictvím je možné uhradit i správní poplatky vybírané živnostenským úřadem.
Správní poplatek je možné uhradit v hotovosti nebo platební kartou (VISA, VISA-Electron, MasterCard, MasterCard-Electronic, Maestro) v pokladně hlavní budovy Magistrátu města Mostu, dále složenkou nebo příkazem k platbě na účet statutárního města Mostu č.ú.: 191041368359/0800, variabilní symbol 7201361, konstantní symbol 0379, specifický symbol je identifikační číslo (IČ) podnikatele. Doklad o zaplacení správního poplatku je nutné doložit na živnostenský úřad, při oznámení příslušné změny. - 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
- 22. Další informace
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu, Radniční 1/2, 434 69, Most nebo jakýkoliv obecní živnostenský úřad – centrální registrační místo (CRM).
- 25. Za správnost návodu odpovídá útvar
-
Odbor živnostenský úřad Magistrátu města Mostu.
- 26. Kontaktní osoba
-
V této záležitosti se můžete obrátit na pracovníky oddělení registrace podnikatelů - viz bod 09.
- 28. Popis byl naposledy aktualizován
-
05.06.2024
Vytvořeno / změněno: 20.11.2009 / 5.6.2024
Zařazeno | st 05.06.2024 09:06:00 |
---|---|
Zdroj | Město Most |
Originál | mesto-most.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=9959&id=4026 |