Ministři dopravy dnes v Lucemburku diskutovali o aktuálních legislativních návrzích v oblasti dopravy a rovněž o tom, jaké potřeby dopravního sektoru by měla prioritně řešit příští Evropská komise a jak tyto potřeby financovat. Shodli se mimo jiné na společném znění návrhů předpisů zaměřených na efektivnější přidělování kapacity železniční infrastruktury a rozvoj říčních informačních služeb.
Ministři se také shodli na obecném přístupu u návrhu novely směrnice o říčních informačních službách v EU. Proces modernizace říčních informačních služeb, zejména ve vazbě na technologický vývoj, ke kterému došlo od přijetí stávající legislativy v r. 2005, ČR podporuje. Texty, které ministři na svém jednání přijali, budou základem pro další vyjednávání s Evropským parlamentem, ze kterého vzejde konečná podoba těchto předpisů.
U dalších návrhů týkající se legislativního balíčku k ekologizaci nákladní dopravy vzali ministři na vědomí pokrok v přípravě. Jednalo se o směrnice zaměřené na kombinovanou dopravu a na regulaci hmotnosti a rozměrů některých silničních vozidel. Rozvoj kombinované dopravy považuje ČR za zásadní pro přesun nákladu ze silnic a pro snižování emisí z nákladní dopravy. Současné právní ukotvení je zastaralé a příprava nového předpisu velmi komplikovaná. V dalším projednávání návrhů se zaměříme mj. na to, jak udělat kombinovanou dopravu pro zákazníky přitažlivější.
V oblasti bezpečnosti silniční dopravy přijali ministři závěry ke Zvláštní zprávě Evropského účetního dvora, zaměřenou na oblast BESIP v EU, a zabývali i stavem přípravy směrnice o celounijním účinku některých zákazů řízení. Ten by měl postihovat závažné dopravních delikty, zejména ty s následky na zdraví účastníků silničního provozu, a jakékoliv protiprávní jednání v silničním provozu, které má za následek těžkou újmu na zdraví či smrt.
Důležitým tématem diskuse ministrů bylo i další směřování dopravní politiky EU a možnosti zajištění finančních zdrojů pro dopravní projekty v příštích letech. V tomto kontextu prezentovala ČR deklaraci o strategickém rozvoji a financování dopravní infrastruktury, kterou vydala 14. června v Praze skupina států V4 společně s Estonskem, Lotyšskem, Litvou.
V rámci oběda pak ministři diskutovali o budoucích evropských dopravních prioritách pro příští pětileté období Evropské komise a Evropského parlamentu. V diskuzi zejména rezonovalo financování dopravní infrastruktury, konkurenceschopnost železniční dopravy či další kroky v oblasti udržitelnosti silniční dopravy.
Ministři se také shodli na obecném přístupu u návrhu novely směrnice o říčních informačních službách v EU. Proces modernizace říčních informačních služeb, zejména ve vazbě na technologický vývoj, ke kterému došlo od přijetí stávající legislativy v r. 2005, ČR podporuje. Texty, které ministři na svém jednání přijali, budou základem pro další vyjednávání s Evropským parlamentem, ze kterého vzejde konečná podoba těchto předpisů. U dalších návrhů týkající se legislativního balíčku k ekologizaci nákladní dopravy vzali ministři na vědomí pokrok v přípravě. Jednalo se o směrnice zaměřené na kombinovanou dopravu a na regulaci hmotnosti a rozměrů některých silničních vozidel. Rozvoj kombinované dopravy považuje ČR za zásadní pro přesun nákladu ze silnic a pro snižování emisí z nákladní dopravy. Současné právní ukotvení je zastaralé a příprava nového předpisu velmi komplikovaná. V dalším projednávání návrhů se zaměříme mj. na to, jak udělat kombinovanou dopravu pro zákazníky přitažlivější. V oblasti bezpečnosti silniční dopravy přijali ministři závěry ke Zvláštní zprávě Evropského účetního dvora, zaměřenou na oblast BESIP v EU, a zabývali i stavem přípravy směrnice o celounijním účinku některých zákazů řízení. Ten by měl postihovat závažné dopravních delikty, zejména ty s následky na zdraví účastníků silničního provozu, a jakékoliv protiprávní jednání v silničním provozu, které má za následek těžkou újmu na zdraví či smrt. Důležitým tématem diskuse ministrů bylo i další směřování dopravní politiky EU a možnosti zajištění finančních zdrojů pro dopravní projekty v příštích letech. V tomto kontextu prezentovala ČR deklaraci o strategickém rozvoji a financování dopravní infrastruktury, kterou vydala 14. června v Praze skupina států V4 společně s Estonskem, Lotyšskem, Litvou. V rámci oběda pak ministři diskutovali o budoucích evropských dopravních prioritách pro příští pětileté období Evropské komise a Evropského parlamentu. V diskuzi zejména rezonovalo financování dopravní infrastruktury, konkurenceschopnost železniční dopravy či další kroky v oblasti udržitelnosti silniční dopravy.
Zařazeno | út 18.06.2024 16:06:00 |
---|---|
Zdroj | MDČR |
Originál | mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministri-dopravy-v-Lucemburku-diskutovali-o-budouc?returl=/Medi... |