Pro pilotní projekt na základě
dosavadní spolupráce v rámci podpory technického a polytechnického
vzdělávání byla vybrána Základní škola, Most, Obránců míru 2944 (11. ZŠ Most). Město ze svého rozpočtu uvolnilo částku ve výši
100 000 Kč a participaci zaměřilo na podávání návrhů, které by
vzbudily anebo zvýšily zájem u žáků ZŠ studium škol s technickým
zaměřením.
Realizace prvotních kroků byla zahájena v dubnu 2019, přičemž samotná realizace na 11. ZŠ začala v říjnu 2019 a finální výsledek z participativního rozpočtu vzešel v prosinci 2019.
Projekt pro město zajistila společnost zabývající se školními participativními rozpočty Institute H21, z. ú.
- efektivně zapojit žáky do diskuze k motivačním prvkům na podporu technického a polytechnického vzdělávání;
- motivace neaktivních žáků k vyššímu zájmu o podporu technického a polytechnického vzdělávání;
- zvýšil se zájem o technologie jako takové;
- pedagogové na 11. ZŠ se dozvěděli co žáci na škole v rámci podpory technického a polytechnického vzdělávání postrádají a jak by situaci vyřešili oni;
- pedagogům se podařilo posílit důvěru již u žáků základních škol v demokratický systém města, které se zajímá i o jejich potřeby a dokáže je v reálném čase splnit;
-
při přípravě participativního rozpočtu se žáci
více seznámili s ostatními žáky a vytvořilo se mezi nimi zdravé
konkurenční prostředí.
Co je to participace a participativní rozpočtování?
Participativní rozpočtování je postup, jak (v našem případě) mohli žáci vstoupit do rozpočtového procesu a ovlivnit tak, na co budou vynaloženy veřejné finance při podpoře technického a polytechnického vzdělávání.
Vytvořeno / změněno: 4.6.2020 / 15.1.2021
Zařazeno | st 19.06.2024 15:06:00 |
---|---|
Zdroj | Město Most |
Originál | mesto-most.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=9959&id=46622 |