Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo dnes 28. června 2024 stavbu téměř 12 kilometrů dlouhého úseku dálnice D3 Kaplice nádraží – Nažidla. Práce vyjdou na 4,3 miliardy Kč bez DPH. Řidiči se po části nového úseku projedou poprvé koncem roku 2026 a po celém v září 2027, kdy bude v provozu už celá jihočeská část D3. ŘSD teď v jižních Čechách buduje zároveň 44 kilometrů dálnice D3.
Začátek nového dálničního úseku navazuje na budovanou část D3 z Třebonína do Kaplice nádraží. Za mimoúrovňovou křižovatkou Kaplice nádraží vede stavba západně od silnice I/3, míjí město Kaplice, dál pak pokračuje podél I/3 kolem Skoronic a Bujanova. U obce Suchdol se napojí na postavenou část obchvatu Dolního Dvořiště. Součástí úseku bude 14 mostů, z toho dvě mostní estakády dohromady dlouhé 1,5 kilometru. V katastru Suchdola vznikne velká oboustranná odpočívka, kde bude 215 parkovacích míst pro kamiony, 275 míst pro osobní auta a také 25 stání pro karavany.
„Díky dálničnímu úseku Kaplice nádraží – Nažidla se zásadně sníží dopravní zátěž na silnici I/3, která nyní převádí veškerou dopravu od Českých Budějovic jižním směrem k hraničnímu přechodu s Rakouskem. Využitím nové trasy dálnice D3 se dopravně zklidní situace v obcích podél silnice I/3 a v její blízkosti a výrazným způsobem dojde ke zvýšení bezpečnosti dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která propojí Prahu s Českými Budějovicemi a s rakouskými hranicemi. Letos v prosinci otevře ŘSD přes 28 kilometrů dálnice z Českých Budějovic až ke Kaplici nádraží, jejichž součástí je obchvat Budějovic včetně téměř kilometr dlouhého tunelu Pohůrka. Celá dálnice D3 bude dlouhá 170 kilometrů, z Prahy k hranicím včetně středočeských částí ji ŘSD plánuje postavit do roku 2031.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Programu Doprava 2021-2027 (OPD3) z Fondu soudržnosti.
Začátek nového dálničního úseku navazuje na budovanou část D3 z Třebonína do Kaplice nádraží. Za mimoúrovňovou křižovatkou Kaplice nádraží vede stavba západně od silnice I/3, míjí město Kaplice, dál pak pokračuje podél I/3 kolem Skoronic a Bujanova. U obce Suchdol se napojí na postavenou část obchvatu Dolního Dvořiště. Součástí úseku bude 14 mostů, z toho dvě mostní estakády dohromady dlouhé 1,5 kilometru. V katastru Suchdola vznikne velká oboustranná odpočívka, kde bude 215 parkovacích míst pro kamiony, 275 míst pro osobní auta a také 25 stání pro karavany. „Díky dálničnímu úseku Kaplice nádraží – Nažidla se zásadně sníží dopravní zátěž na silnici I/3, která nyní převádí veškerou dopravu od Českých Budějovic jižním směrem k hraničnímu přechodu s Rakouskem. Využitím nové trasy dálnice D3 se dopravně zklidní situace v obcích podél silnice I/3 a v její blízkosti a výrazným způsobem dojde ke zvýšení bezpečnosti dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která propojí Prahu s Českými Budějovicemi a s rakouskými hranicemi. Letos v prosinci otevře ŘSD přes 28 kilometrů dálnice z Českých Budějovic až ke Kaplici nádraží, jejichž součástí je obchvat Budějovic včetně téměř kilometr dlouhého tunelu Pohůrka. Celá dálnice D3 bude dlouhá 170 kilometrů, z Prahy k hranicím včetně středočeských částí ji ŘSD plánuje postavit do roku 2031. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Programu Doprava 2021-2027 (OPD3) z Fondu soudržnosti.
Zařazeno | pá 28.06.2024 14:06:00 |
---|---|
Zdroj | MDČR |
Originál | mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Reditelstvi-silnic-a-dalnic-zacalo-stavet-usek-D3?returl=/Media... |