Krnov má koordinátora městské mobility


Michael Cestr

Ve struktuře Městského úřadu v Krnově v loňském roce přibyla pracovní pozice s názvem koordinátor městské mobility. Zastává ji Michael Cestr, který v následujícím rozhovoru přiblíží, co je jeho náplní práce a jaké změny v oblasti městské mobility Krnov čekají.

Co obnáší pozice koordinátora městské mobility?

Hlavním cílem mé práce je koordinace projektů v oblasti dopravy tak, aby byly realizovány v souladu s Plánem udržitelné městské mobility města Krnova, který řeší komplexní rozvoj všech druhů dopravy ve městě. Usiluji o to, aby v každém projektu byly zohledněny zájmy a potřeby všech účastníků provozu. Každý druh dopravy si zaslouží svůj spravedlivý prostor.

Jaké jsou největší výzvy, kterým Krnov čelí v oblasti městské mobility?

Největší výzvou do budoucna bude koncepční řešení parkování ve městě, protože počet aut neustále narůstá, ale ulice nejsou nafukovací. Další výzvou bude rozvoj elektromobility a s ním spojená nutnost vybudování dobíjecí infrastruktury – to bude zejména na sídlištích velmi náročný a nákladný úkol. Jediným možným východiskem bude výrazné zvýšení podpory udržitelné, tedy především cyklistické a pěší dopravy. Jako město máme obrovskou výhodu, protože se dá odkudkoliv kamkoliv na kole dojet za pár minut, a to i díky službě sdílených kol. Na rozvoji bezpečné cyklistické infrastruktury však musíme ještě zapracovat.

Co chystáte pro zlepšení městské mobility?

V krátkodobém horizontu se budeme zaměřovat zejména na propojení sítě cyklistické infrastruktury pro plynulejší jízdu na kole – pomocí změn svislého a vodorovného dopravního značení a drobných stavebních úprav. Postupně budeme také realizovat zklidnění dopravy v obytných čtvrtích s důrazem na bezpečnost místních obyvatel. Pilotním projektem v této oblasti je okolí základní školy na Janáčkově náměstí. Připravujeme také zvýšení počtu parkovacích míst tam, kde je parkování nejproblematičtější. V dlouhodobém horizontu se jedná o projekt Řeka ve městě (výstavba náplavek, pěších a cyklistických stezek podél řeky) či o revitalizaci silničního průtahu městem po dostavbě západního obchvatu. Usilujeme také o výrazné zlepšení dopravní dostupnosti Krnovska, především o modernizaci a elektrizaci železničních tratí.

Můžete nám přiblížit některé konkrétní projekty, na kterých právě pracujete?

V oblasti cyklistické dopravy právě pracuji na přípravě cyklopruhů na Říčním okruhu a na Revoluční ulici. S realizací začneme na Říčním okruhu, kde již máme zpracovánu projektovou dokumentaci. Velkým tématem je příprava cyklostezky do průmyslové zóny a drážní stezky Krnov – Hlubčice. V obou případech řešíme složité majetkové poměry, ale snad se již brzy dostaneme k projektování. V oblasti hromadné dopravy jsem řešil zavedení cyklobusu z Krnova na Ovčárnu, která je již v provozu, a především obnovení dálkové autobusové linky z Krnova do Brna. Pokud vše dobře dopadne, zahájí provoz v září. Co se týče parkování, tak nová parkovací místa vznikají při každé revitalizaci veřejného prostranství, například i v předprostoru před hřbitovem, desítky nových míst se připravují u nemocnice. Postupně také připravujeme rekonstrukce místních komunikací. Na Ježnické ulici, kterou město loni převzalo do svého majetku od kraje, právě probíhá zpracování projektové dokumentace, která bude řešit nejen opravu komunikace, ale také zklidnění dopravy, výstavbu nových chodníků a úpravu autobusových zastávek v návaznosti na rozvoj lokality Kabátův kopec.

Jaká je vaše vize ideálního města z hlediska mobility?

Má vize vychází z poznání, jak vypadá a funguje veřejný prostor v mnoha městech západní Evropy, především v Nizozemsku a Dánsku. Ulice jsou plné života a zeleně, děti se mohou po městě volně a bezpečně pohybovat - jejich herním územím je ulice, nikoliv vymezená „katalogová“ hřiště. Lidé se ve městě pohybují především na kole, které je ve všech ohledech nejefektivnějším dopravním prostředkem. Pěší a cyklisté zároveň výrazně zlepšují lokální ekonomiku měst a nezanedbatelný je i vliv na zdraví, životní prostředí, vztahy a celkovou spokojenost obyvatel. Podle pyramidy mobility bychom největší pozornost při plánování dopravních opatření měli věnovat pěší a cyklistické dopravě a následně veřejné dopravě. K této vizi budeme postupně směřovat i v Krnově.

Zodpovídá: Ing. Dita Círová
Vytvořeno / změněno: 2.7.2024 / 2.7.2024

Zařazenoút 02.07.2024 09:07:00
ZdrojKrnov
Originálkrnov.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=7455&id=48583

Související témata

Městský Úřad
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.