03.10.2024 / 23:36 | Aktualizováno: 03.10.2024 / 23:56
Zahraniční zastoupení CzechTourism v USA, Czech Convention Bureau, Prague Convention Bureau a Letiště Praha ve spolupráci s Generálním konzulátem ČR v Los Angeles představily 3. října 2024 Českou republiku jako turisticky atraktivní zemi formou networkingové prezentace v prostorách českého Generálního konzulátu. V rámci této B2B & MICE Roadshow bylo představeno 7 českých firem cca 40 zástupcům incentivního byznysu, organizátorům kongresů a konferencí, luxusních cestovních kanceláří a leteckých společností.
V rámci Roadshow se české firmy (Hilton Prague, Alchymist Grand Hotel and Spa, Andaz Prague, Eastern Europe Tours, Kompas, One Events a Kongresové centrum Praha) prezentovaly v New Yorku (30. 9.), Torontu (1. 10.) a na závěr i v kalifornském Los Angeles (3. 10). Série prezentačních akcí v Kanadě a USA měla jeden cíl, a to podpořit incomingový turistický ruch do České republiky. Roadshow cílila na hlavní centra amerického západu, kde se koncentrují prosperující firmy a populace s vysokými příjmy, která si může dovolit cestovat do Evropy. Los Angeles je navíc druhé největší město USA s metropolitní populací přes 14 mil. osob. Los Angeles má kosmopolitní charakter a velké ambice udržet si status globální metropole s vysokou mobilitou svých obyvatel.
Branding ČR jako turistické destinace má přitom mnohem větší přesah než jen cestovní ruch. Potravinářské a zemědělské produkty jsou jedním z klíčových aspektů smart marketingové kampaně, které je podvědomě propojují se zemí původu a jejími specifickými kvalitami. Filmový průmysl zase propaguje ČR jako místo s vynikajícími filmovými lokalitami a zkušenými filmaři. Technologické a inovativní kapacity ČR ukazují Česko jako atraktivní zemi s vysokou životní úrovní pro příjemný pobyt zahraničních investorů, podnikatelů či vědců. Roadshow se zaměřila pouze na profesionály v oblasti cestovního ruchu, ze strany amerických partnerů pak zejména na touroperátory a organizátory kongresů.
ČR má v Evropě sice silné postavení díky své vysoké atraktivitě, ale oslabuje ho neexistence přímého leteckého spojení se západním pobřežím USA, které je pro americké firmy hodně důležité.
Petr Kašička, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Los Angeles
Zařazeno | čt 03.10.2024 23:10:00 |
---|---|
Zdroj | MZv ČR v Los Angeles |
Originál | mzv.gov.cz/losangeles/cz/obchod_a_ekonomika/los_angeles_ceske_firmy_zaujaly_v_ramci.html |