Informační povinnosti u smluv, § 63, porovnání znění k 1.4.2012
Zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
Trvalý odkaz pro ustanovení zobrazené na této stránce k vložení do Vaší stránky:
Trvalý odkaz pro ustanovení zobrazené na této stránce v kontextu okolních ustanovení k vložení do Vaší stránky:
§ 63
Náležitosti smlouvy o poskytování Informační povinnosti u smluv
(1) Poskytovatel veřejně dostupné služby elektronických komunikací, jiné než přenosové služby používané pro poskytování služby komunikace mezi stroji, poskytne spotřebiteli před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, vedle informací podle § 1811 a 1820 občanského zákoníku také informace
a) stanovené v příloze č. 1 k tomuto zákonu v rozsahu, v jakém se vztahují k poskytované službě, a připojení
b) o právu na paušální náhradu podle § 34 odst. 11 a § 34a odst. 11.
(2) Informace podle odstavce 1 se poskytují jasně a srozumitelně v textové podobě nebo ve formě dokumentu, který zpřístupní poskytovatel podle odstavce 1, ve snadno dostupné elektronické verzi. Poskytovatel podle odstavce 1 spotřebitele výslovně upozorní, že daný dokument je k veřejné komunikační síti dispozici a uveřejňování informací
že je důležité si jej stáhnout pro účely dokumentace, pozdějšího použití a reprodukce v nezměněné podobě.(1) Ve smlouvě (3) Informace podle odstavce 1 se poskytují na žádost ve formátu přístupném pro koncové uživatele se zdravotním postižením v souladu s právem Evropské unie o poskytování harmonizaci požadavků na přístupnost u výrobků a služeb76).
(4) Informace podle odstavců 1, 2, 5 a 9 se poskytují též koncovému uživateli, kterým je mikropodnik77), malý podnik77) nebo nezisková organizace, ledaže se výslovně vzdal všech, nebo některých práv, která mu plynou z těchto odstavců. Koncový uživatel, který je mikropodnikem, malým podnikem nebo neziskovou organizací, doloží tuto skutečnost prohlášením před uzavřením smlouvy s podnikatelem poskytujícím veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, včetně informace, zda se zříká takového práva.
(5) Poskytovatel veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným jiné než přenosové služby používané pro poskytování služeb komunikace mezi stroji, je povinen poskytnout spotřebitelům také stručné a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy čitelné shrnutí smlouvy odpovídající šabloně pro shrnutí smlouvy podle přímo použitelného předpisu Evropské unie78). Toto shrnutí obsahuje alespoň
a) u podnikatele poskytujícího služby veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťujícího přístup k veřejné komunikační síti jméno, popřípadě jména, příjmení, bydliště a identifikační číslo nebo obchodní firma, jde-li o fyzickou podnikající osobu sídlo, nebo obchodní firma nebo název, sídlo (místo podnikání) firmu a identifikační číslo, bylo-li přiděleno, popřípadě sídlo organizační složky též označení a adresu umístění odštěpného závodu na území České republiky , a identifikační číslo, bylo-li přiděleno, jméno a v případě, popřípadě jména že se liší, a příjmení osoby oprávněné jednat jménem této právnické osoby, jde-li o právnickou osobu,
b) je-li uživatelem
1. podnikající právnická osoba, obchodní firma nebo název, sídlo, popřípadě sídlo organizační složky na území České republiky, a identifikační číslo, bylo-li přiděleno, jméno, popřípadě jména, příjmení a bydliště osoby oprávněné jednat jménem této právnické osoby,
2. podnikající fyzická osoba, jméno, popřípadě jména, a příjmení, popřípadě obchodní firma, bydliště, místo podnikání a identifikační číslo, bylo-li přiděleno,
3. nepodnikající osoba, jméno, popřípadě jména, a příjmení, bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li přiděleno, nebo název a sídlo, popřípadě sídlo organizační složky na území České republiky, popřípadě identifikační číslo právnické osoby,
c) popis poskytované služby, zejména
1. informace, zda je poskytován přístup k číslům tísňového volání, a kontaktní údaje o lokalizaci volajícího na čísla tísňového volání, popřípadě o omezení přístupu k číslům tísňového volání,
2. informace o veškerých podmínkách omezujících přístup ke službám a aplikacím nebo možnosti jejich využívání,
3. minimální nabízená a minimální zaručená úroveň kvality poskytované služby a zejména lhůta pro zahájení jejího poskytování, popřípadě datum zahájení,
4. informace o postupech zavedených s cílem měřit a řídit provoz v síti elektronických komunikací, které se využívají k zabránění naplnění kapacity připojení či jejího překročení, a o tom, jaký vliv mohou mít tyto postupy na kvalitu poskytované služby,
5. informace o omezeních týkajících se užívání koncových zařízení,
6. informace o právech účastníka vyplývajících z § 95,
d) nabídka druhů servisních služeb a služeb zákaznické podpory, včetně způsobů, jakými lze tyto služby využívat,
e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,
f) informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování,
g) doba, na kterou je smlouva uzavřena, a výpovědní doba,
h) podmínky pro obnovení a ukončení služby, včetně podmínek minimálního využívání služby, které musí být splněny, aby bylo možné využívat výhod z propagačních nabídek,
i) způsob uplatnění reklamace vytýkání vad poskytované služby a reklamace vyúčtování cen za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit ceny nebo poskytované veřejně dostupné služby elektronických komunikací (dále jen "reklamace"),
j) smluvní pokuty nebo jiná sankční ustanovení za nedodržení nebo porušení smluvních povinností ze strany podnikatele poskytujícího službu nebo zajišťujícího přístup k síti nebo ze strany účastníka b) hlavní znaky každé poskytované služby elektronických komunikací,
k) ujednání o náhradě škody c) ceny za aktivaci služeb elektronických komunikací a vrácení peněz, která budou použita v případě nedodržení úrovně kvality služby stanovené ve smlouvě nebo jakékoli pravidelné platby související s jejím používáním v případě přerušení poskytování služby nebo připojení,
l) informaci o způsobu řešení sporů týkajících se předmětu smlouvy mimo soudní nebo správní řízení že je služba poskytována za přímou peněžní platbu,
m) způsob vyrozumění účastníka o změně smluvních podmínek d) délku trvání smlouvy a podmínky pro obnovení a zánik závazku ze smlouvy,
n) druhy opatření e) rozsah, která může podnikatel přijmout v případě narušení bezpečnosti němž jsou produkty a integrity své sítě, bezpečnosti služby nebo při zjištění jejich ohrožení nebo zranitelnosti,
o) výše ceny za přenesení telefonního čísla a popřípadě dalších identifikátorů účastníka a podmínky přenesení určeny pro koncové uživatele se zdravotním postižením,
p) výše úhrady v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, včetně výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením f) přehled informací požadovaných přímo použitelným předpisem Evropské unie, které bylo uživateli kterým se stanoví opatření týkající se přístupu k využívání služby poskytnuto otevřenému internetu79),
q) rozhodnutí účastníka jde-li o uvedení jeho osobních, nebo identifikačních údajů v účastnickém seznamu v souladu s § 41 odst. 3 služby přístupu k internetu.
(2) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť uveřejní v každé své provozovně návrh smlouvy (6) Poskytovatel podle odstavce 1 je povinen řádně vyplnit požadované informace do šablony pro shrnutí smlouvy podle odstavce 5 a současně ji zpřístupní poskytnout jej spotřebiteli bezplatně před uzavřením smlouvy, a to i u smluv uzavíraných distančním způsobem umožňujícím dálkový přístup. Je-li z objektivních technických důvodů nemožné poskytnout shrnutí smlouvy v daném okamžiku, je poskytovatel povinen jej poskytnout neprodleně poté a smlouva nabývá účinnosti v okamžiku, kdy spotřebitel po obdržení shrnutí smlouvy potvrdí svůj souhlas se smlouvou.
(3) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen zpřístupnit informace (7) Údaje o svých službách obsahu závazku, které podnikatel sdělil spotřebiteli před uzavřením smlouvy, se stávají obsahem smlouvy, ledaže si strany výslovně ujednaly určitou náležitost jinak. Úřad může prováděcím právním předpisem stanovit způsob a rozsah povinnosti informovat
(8) Smlouva musí také obsahovat ověřovací kód podle § 34 odst. 7 písm. d) a § 34a odst. 5 písm. e) a identifikační údaje účastníka, kterými jsou, je-li uživatelem
a) účastníky o cenách platných pro všechna volání podnikající právnická osoba, obchodní firma nebo název, sídlo, popřípadě sídlo organizační složky na čísla území České republiky, a služby identifikační číslo, na něž se vztahují zvláštní cenové podmínky bylo-li přiděleno,
b) účastníky o jakékoliv změně přístupu k číslům tísňového volání nebo změně při lokalizaci volajícího na čísla tísňového volání jméno,
c) účastníky o jakékoliv změně podmínek omezujících přístup ke službám popřípadě jména, příjmení a aplikacím nebo možnosti jejich využívání bydliště osoby oprávněné jednat jménem této právnické osoby,
d) o všech postupech zavedených poskytovatelem k měření b) podnikající fyzická osoba, jméno, popřípadě jména, a řízení provozu příjmení, aby se zabránilo naplnění kapacity připojení či jejího překročení popřípadě obchodní firma, bydliště, sídlo a o tom identifikační číslo, jaký vliv tyto postupy mohou mít na kvalitu služby bylo-li přiděleno,
e) účastníky o jejich právu rozhodnout o tom c) nepodnikající osoba, zda mají být jejich osobní nebo identifikační údaje uvedeny v účastnickém seznamu v souladu s § 41 odst. 3 jméno, popřípadě jména, a o tom příjmení, v jakém rozsahu tyto údaje budou uvedeny bydliště,
f) pravidelně zdravotně postižené účastníky o podrobnostech stávajících produktů datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li přiděleno, nebo název a služeb jim určeným sídlo, popřípadě sídlo organizační složky na území České republiky, popřípadě identifikační číslo právnické osoby, bylo-li přiděleno.
(4) Uživatel, který požaduje připojení (9) Je-li služba přístupu k veřejné internetu nebo veřejně dostupná interpersonální komunikační síti služba účtována na základě času nebo objemu spotřeby, je její poskytovatel povinen nabízet spotřebiteli funkci sledování a kontroly využívání každé z účtovaných služeb. Tato funkce zahrnuje včasný přístup k veřejně dostupné službě elektronických komunikací informacím o úrovni spotřeby služeb zahrnutých do plánu sazeb. Poskytovatel je povinen informovat spotřebitele před dosažením limitu spotřeby, jak jej stanovil Úřad podle odstavce 10, má právo uzavřít smlouvu s jedním nebo s více podnikateli a který je zahrnut v jeho cenovém plánu, kteří takové jakož i při úplném vyčerpání určité služby poskytují zahrnuté v jeho cenovém plánu. To neplatí
(10) Úřad může stanovit náležitosti informační povinnosti poskytovatele o úrovni spotřeby a dočasném přerušení dalšího využívání příslušných služeb, je-li dosažen Úřadem stanovený finanční nebo objemový limit, a to
a) opatřením obecné povahy v případě, pokud jsou dány okolnosti vylučující uzavření smlouvy neplnění informační povinnosti podle tohoto zákona odstavce 9 ve vztahu k určitému druhu služeb, nebo zvláštního právního předpisu
b) rozhodnutím v případě nedodržení informační povinnosti podle odstavce 9 poskytovatelem.
(5) (11) Úřad může podnikateli poskytujícímu veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, jinou než přenosovou službu používanou pro poskytování služby komunikace mezi stroji, nebo zajišťující zajišťujícímu připojení k veřejné komunikační síti uložit rozhodnutím, aby provedl změnu smlouvy nebo jejího zveřejněného návrhu pro veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo pro zajištění připojení k veřejné komunikační síti, jsou-li v rozporu s tímto zákonem nebo , prováděcími právními předpisy k tomuto zákonu nebo v rozporu , se zákonem obsahujícím pravidla ochrany o ochraně spotřebitele, a to z důvodu nekalých, klamavých nebo agresivních obchodních praktik nebo z důvodu diskriminace spotřebitele24a).
(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Právo ukončit smlouvu podle tohoto ustanovení nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy nebo s přímo použitelnými předpisy Evropské unie v případě změny smlouvy podle odstavce 5 oblasti elektronických komunikací.
(7) V případě (12) Uzavírá-li se, že podnikatel poskytující nebo mění smlouva o poskytování veřejně dostupnou službu dostupné služby elektronických komunikací, jiné než přenosové služby používané pro poskytování služeb komunikace mezi stroji, nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti uzavírá se spotřebitelem smlouvu za použití prostředku komunikace na dobu určitou dálku, nesmí tato doba při prvním uzavření smlouvy pro danou službu elektronických komunikací přesáhnout 24 měsíců. Podnikatel je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, jinou než přenosovou službu používanou pro poskytování služeb komunikace mezi stroji, nebo zajišťující zajištující připojení k veřejné komunikační síti je povinen umožnit uživateli uzavření smlouvy i na dobu nejvýše 12 měsíců; tím není vyloučena možnost bezodkladně po uzavření smlouvy na delší dobu v případě nebo její změny poskytnout spotřebiteli nebo koncovému uživateli, že o to uživatel požádá.
(8) Smluvní ujednání který je podnikající fyzickou osobou, informace podle odstavce 1 písemně, která by obsahovala takové podmínky a postupy to v listinné nebo elektronické podobě. Lhůta pro ukončení smlouvy odstoupení spotřebitele nebo koncového uživatele, který je podnikající fyzickou osobou, které jsou odrazující od smlouvy nebo její změny poskytovatele služeb elektronických komunikací, jsou neplatná uzavřené mimo obchodní prostory nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací.
24a) Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
76) Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb.
77) Doporučení Komise 2003/361/ES ze dne 6. května 2003 o definici mikropodniků a malých a středních podniků.
78) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/2243 ze dne 17. prosince 2019, kterým se stanoví šablona shrnutí smlouvy, kterou mají použít poskytovatelé veřejně dostupných služeb elektronických komunikací podle směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1972.
79)
Zpět na obsah zákona
Příbuzné stránky
- Zákon stavební zákon č. 283/2021 Sb.
- Kurzy měn, akcie, komodity, zákony, zaměstnání - Kurzy.cz
- Ostatní příjmy, § 10 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Kurzy měn, akcie, komodity, zákony, zaměstnání - Kurzy.cz
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Nový stavební zákon
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE, ČÁST PRVNÍ - Zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
- Poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací a zajišťování veřejných komunikačních sítí, Díl 1 - Zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
- Zákon o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) č. 340/2015 Sb.
- Povinnosti Úřadu, § 28 - Zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
- Povinnosti Úřadu, § 15 - Zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
?