Zablokování platebního prostředku z podnětu poskytovatele, § 164
Zákon o platebním styku č. 370/2017 Sb.
Trvalý odkaz pro ustanovení zobrazené na této stránce k vložení do Vaší stránky:
Trvalý odkaz pro ustanovení zobrazené na této stránce v kontextu okolních ustanovení k vložení do Vaší stránky:
§ 164
Zablokování platebního prostředku z podnětu poskytovatele
(1) Dohodnou-li se na tom poskytovatel a uživatel, může poskytovatel zablokovat platební prostředek pouze z důvodu
a) bezpečnosti platebního prostředku, zejména při podezření na neoprávněné nebo podvodné použití platebního prostředku, nebo
b) významného zvýšení rizika, že plátce nebude schopen splácet úvěr, který lze čerpat prostřednictvím tohoto platebního prostředku.
(2) Poskytovatel před zablokováním platebního prostředku podle odstavce 1, nebo není-li to možné, okamžitě poté, informuje dohodnutým způsobem uživatele o zablokování platebního prostředku a jeho důvodech, ledaže by informování uživatele mohlo zmařit účel zablokování platebního prostředku nebo bylo v rozporu s jinými právními předpisy.
(3) Jakmile pominou důvody zablokování platebního prostředku, poskytovatel platební prostředek odblokuje nebo jej nahradí novým platebním prostředkem.
Zpět na obsah zákona
Přečtěte si také
Okénko finanční rady
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Cesta do Chorvatska: Jak ušetřit a mít výdaje pod kontrolou?
Iva Grácová, Bezvafinance
Zdeněk Jaroš, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Marek Pokorný, Portu
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex červenec 2024: Banky hypotéky opět nezlevnily