Autobusové linky 375 a 377 do Brandýsa a Kostelce ve Středočeském kraji zřejmě nahradí trolejbusy

Trolejbusy z Prahy by do Středočeského kraje mohly vyjíždět již v roce 2025. Konkrétně by mělo jít o náhradu nynějších příměstských autobusových linek 375 (trolejbus pojede z pražské Harfy do Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi) a 377 (z pražských Letňan do Kostelce nad Labem). „Krajská rada schválila závěry hodnocení ekonomické efektivnosti a rozhodli jsme se pokračovat v další investorské přípravě akcí,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Borecký (STAN).
Celkové náklady na přípravu a realizaci stavby tratí budou hrazeny na základě smlouvy o spolupráci mezi Dopravním podnikem hl. města Prahy a Středočeským krajem. „Praha a Středočeský kraj se budou na nákladech podílet podle toho, jaká část trati leží na jejich katastrálním území,“ upřesnil Petr Borecký. Jak dále uvedl, tyto dvě linky jsou technicky realizovatelné a na základě předpokládaných parametrů jsou i ekonomicky efektivní.
Náklady na projektovou přípravu a realizaci budou hrazeny z vlastních zdrojů KSÚS Středočeského kraje, popř. ze zdrojů IROP/ITI nebo OPD3, a to v návaznosti na vypsané dotační podmínky. „Investorská příprava staveb a jejich realizace by měla probíhat v letech 2020-24. První celý rok provozu se předpokládá v roce 2025,“ říká radní pro oblast dopravy. Podle něj jsou dotační podmínky v současné době nejasné, nicméně Středočeský kraj počítá se spolufinancováním z dotačních zdrojů ve výši 70 nebo 85 procent.
Z přepravního hlediska nedojde ke změnám, nicméně pozitivní dopad je zřejmý v oblasti životního prostředí (zejména výfukové plyny a hluk). „Podstatně se sníží uhlíková stopa,“ vyzdvihuje Petr Borecký. Z ekonomického hlediska projekty obou linek pohybují nad hranicí ekonomické efektivnosti a je tedy zajištěna návratnost vynaložených prostředků na zřízení a zajištění provozu parciálních trolejbusů.
Stavbou bude rozšířena stávající síť trolejového vedení, která umožní nahradit autobusové linky za trolejbusové a v případě použití parciálního trolejbusu umožní dobití jejich baterií.
Náklad na stavbu se předpokládají v následující výši (v tis. Kč vč. DPH):
Linka |
Příprava |
Realizace |
Stavební dozor |
375 |
16 752,5 | 678 737,4 | 6 050 |
377 |
12 216,5 | 462 679,8 | 3 630 |
Očekávané náklady na spolufinancování při dotaci 70% uznatelných nákladů
Projektové náklady |
Výkupy |
Náklady na realizaci |
TDI |
CELKEM |
|
Linka 375 |
2 404 875 | 108 000 | 101 810 610 | 907 500 | 105 230 985 |
Linka 377 |
1 751 475 | 81 000 | 69 401 970 | 544 500 | 71 778 945 |
Celkem |
4 156 350 | 189 000 | 171 212 580 | 1 452 000 | 177 009 930 |
Dopad do rozpočtu kraje v letech (předpoklad 70% dotace)
0 | 1 662 540 | 2 682 810 | 51 799 374 | 86 332 290 | 34 532 916 |
Očekávané náklady na spolufinancování při dotaci 85% uznatelných nákladů
Projektové náklady |
Výkupy |
Náklady na realizaci |
TDI |
CELKEM |
|
Linka 375 |
1 202 438 | 54 000 | 50 905 305 | 453 750 | 52 615 493 |
Linka 377 |
875 738 | 40 500 | 34 700 985 | 272 250 | 35 889 473 |
Celkem |
2 078 175 | 94 500 | 85 606 290 | 726 000 | 88 504 965 |
Dopad do rozpočtu kraje v letech (předpoklad 85% dotace)
0 | 831 270 | 1 341 405 | 25 899 687 | 43 166 145 | 17 266 458 |
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Obrázky na stránce
Příbuzné stránky
- ChainLink - LINK/ChainLink kurz
- Koronavirus v krajích - nákaza koronavirem COVID-19 podle krajů
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Třídění hmotného majetku do odpisových skupin, Příl.1 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Velikonoce 2021 od 21. 3. do 12. 4.
- Kdy do důchodu?
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Výpočet odchodu do důchodu
- Tabulka odchodu do důchodu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
Prezentace
10.03.2025 Nejpopulárnější Samsung má nástupce.
03.03.2025 Xiaomi má úžasný fotomobil. Ti nejrychlejší…
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?