Stanovisko, které posuzovalo vliv na životní prostředí (EIA), je podle serveru Z dopravy zásadní pro pokračování projektu. Schválený úsek propojí dálnice D8 a D10.
Dále web informuje o tom, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje trasu ve dvou variantách. První počítá s tím, že by měla po celé své délce zemní valy a téměř všude bude v zářezu. Naopak tunelová by kombinovala tři podzemní úseky: Třeboradice, Veleň a Vinoř.
Severní část Pražského okruhu bude v roce 2030. Čimické údolí překlene most![]() |
Stavba úseku by měla začít v roce 2028. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl minulý týden projevil přání, aby byl kompletní okruh hotov do roku 2031.
Radost vyjádřil i ministr dopravy Martin Kupka. „Je za námi spousta jednání se zástupci samospráv i s veřejností a další spousta práce před námi,“ napsal v příspěvku na síti X.
Žádost o posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) byla prvním krokem k dalším povolovacím procesům, kterými jsou územní a stavební řízení.
Další severní úsek pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí se začne stavět v roce 2027 a v roce 2030 bude v provozu. Stavba počítá s celou řadou tunelů a 572 metrů dlouhým mostem překlenujícím Vltavu a železniční trať. Most nakonec silničáři navrhli i přes údolí Čimického a Drahanského potoka.
Celkem 138 metrů dlouhý most přes zachovalá přírodní údolí zvítězil nad variantou poddolování obou údolí a vedením šestiproudé dálnice v tunelu. Podle ŘSD by takovéto technické řešení sice snížilo množství zpevněných ploch a zabrané půdy, mělo by ale nevhodný dopad na provoz a bezpečnost.
Pražský okruh u Černého Mostu se rozšíří, bude mít šest pruhů![]() |
Kromě toho by tunely ražené pod potoky mohly negativně ovlivnit spodní vody. „Limitní je potenciální riziko trvalého ovlivnění hladiny podzemní vody s dopadem na ovlivnění povrchových vod a navazujících údolních ekosystémů,“ uvedli v dokumentaci pro získání zmíněného povolení EIA projektanti z kanceláří Pragoprojekt a Afry.
Poslední část pražského okruhu – trasa mezi Černým Mostem a dálnicí D1 – by se měla začít podle ministra dopravy Martina Kupky stavět během příštího roku.