„Paprička ají amarillo nabízí ideální rovnováhu mezi sladkostí a pálivostí. Jde o papričku, která se skvěle hodí do mnoha různých jídel,“ říká pro server CNN Hadar Cohen Aviram ze společnosti McCormick.
Ají amarillo má svou typickou žlutou barvu, která pokrmům přináší i estetickou přitažlivost. Skvěle se má hodit do nejrůznějších omáček, dipů, marinád i sirupů. I proto odborníci ze společnosti McCormick věří, že v dalších letech oblíbenost této papričky masivně poroste. Již nyní má být tato ingredience součástí několika světově významných restaurací v Kanadě, Austrálii i Británii.
Výrobce McCormick papričku nabízí k prodeji na svém webu za necelých 10 dolarů, a tedy zhruba za 230 korun. V dalších měsících se má propsat i do jejich stávajícího menu, se kterým objíždí nejrůznější akce po celých USA.
CNN píše, že na rostoucí popularitě papričky ají amarillo se podepisuje i rostoucí počet peruánských restaurací, které v USA působí. Mezi ně se řadí třeba i vegetariánská restaurace Mita ve Washingtonu. Tamní šéfkuchař Miguel Guerra říká, že zákazníci si papričku díky své pálivosti, chuti i krásné barvě velmi oblíbili.
Chilli papričky zahřejí i prospějí zdraví. Vyzkoušejte pálivé dobroty![]() |
Obrovský zájem o kombinaci sladké a pálivé chuti potvrzuje také americká společnost Datassential, která se zabývá průzkumem trhu. Její zjištění ukázalo, že deset procent jídelních lístků zkoumaných restaurací v minulých týdnech obsahovaly právě položky s příchutí „sweet and spicy“, což je o 1,8 procenta více než za posledních dvanáct měsíců.
Tento trend si osvojila řada restauračních řetězců, od fastfoodu Shake Shack se swicy menu přes Burger King až například po Starbucks s kořeněnými limonádami. V běžných nabídkách se kombinují ovocné příchutě a chili nebo se používají omáčky jako pálivý med a korejská červená chili pasta gochujang.
Chilli patří do skupiny přírodních afrodiziak, není ale pro každého![]() |
Ne všechny ostré příchutě mají u zákazníků ohlas. Společnost Coca-Cola například v září přestala nabízet kořeněnou kolu pouhých šest měsíců poté, co se objevila na pultech, ačkoli ji původně zamýšlela jako stálou nabídku, uzavírá CNN.